Lata doświadczeń w biznesie

Google Analytics proponuje nowy raport. Analiza kohortowa

Google Analytics proponuje nowy raport. Analiza kohortowa

Avinash Kaushik, guru Google Analytics mówi jasno: “Segmentuj albo giń”. Zgodnie z tym twierdzeniem analiza danych ze strony powinna zmierzać w jednym kierunku. Jest to fundament, na którym buduje się skuteczne strategie, takie jak pozycjonowanie Kraków Chodzi o wyciągnięcie wniosków na temat segmentów użytkowników. Raport: Analiza kohortowa został dodany do panelu Google Analytics, aby usprawnić analizy. W perspektywie czasu planowane jest dodanie kolejnych typów kohort do raportu. W chwili obecnej w strukturze raportu znajduje się jeden typ - data pozyskania. Czym jest kohorta? Pojęcie to ma swoje źródła w statystyce. W przypadku Google Analytics kohorta oznacza grupy użytkowników, które zostały wygenerowane z całego ruchu na stronie na podstawie określonej cechy wspólnej. Obecnie nowy raport pozwala na wyodrębnienie użytkowników na podstawie daty ich pozyskania. W jaki sposób może być wykorzystywany ten raport? Przede wszystkim w analizie sprzedaży internetowej w celu określenia "modelu" zakupowego klientów. Analiza kohortowa pozwala również zdobyć orientację w kwestii odbioru treści zamieszczonych na blogach czy portalach internetowych. To jest kluczowe, szczególnie dla firm zajmujących się pozycjonowaniem w Krakowie, gdzie konkurencja jest wysoka, a dobre zrozumienie behawioralnych wzorców użytkowników może znacznie przyczynić się do skuteczności strategii SEO.

Przyjrzyjmy się nieco budowie raportu. Jego panel obejmuje trzy obszary:
- konfiguracja raportu,
- wykres liniowy, który przedstawia rozkład wybranej cechy w czasie,
- tabela zawierająca szczegółowe dane.

Konfiguracja raportu opiera się na wyborze typu kohorty. Jak wspomnieliśmy, na razie dostępna jest tylko jedna kohorta (data pozyskania). Możemy się spodziewać, że w przyszłości ilość opcji wyboru zostaje rozszerzona. Sugeruje to umieszczenie typu kohorty w rozwijalnym menu. Wielkość kohorty pokazuje nam okres czasu, z którego użytkownicy zostają zaliczeni do danej kohorty. W bardzo łatwy i szybki sposób możemy poznać użytkowników pozyskanych w tym samym dniu, tygodniu lub miesiącu. Szczegółowe dane zawierają informacje na temat poszczególnych segmentów użytkowników na przestrzeni czasu. Możemy je poddać gruntownej analizie i dokonać oceny sprzedaży internetowej lub,w przypadku publikacji treści, aktywność użytkowników. Mamy możliwość ustawienia zakresu dat, a więc określenia odcinka czasu, który chcemy poddać analizie. Dzięki tej konfiguracji ustalimy zakres od jednego tygodnia do trzech miesięcy.

Konfigurując raport pamiętajmy, że każdy biznes rządzi się swoimi prawami. Jeżeli sprzedajemy towary luksusowe, na przykład markowe zegarki, musimy wziąć pod uwagę fakt, że kupno takich przedmiotów jest zazwyczaj rozłożone w czasie. Jeżeli zakres dat analizy ustawimy na siedem dni nie uzyskamy żadnej konstruktywnej analizy.W tym przypadku zakres należałoby maksymalnie wydłużyć. Odwrotna sytuacja ma miejsce, gdy nasz biznes obejmuje sprzedaż dóbr codziennego użytku. Wówczas ustawienie krótkiego zakresu dat jest jak najbardziej wskazane.

Google Analytics udostępnia nowy raport wyłącznie użytkownikom, którzy używają Universal Analytics. Jeżeli chcemy skorzystać z tej funkcji powinniśmy jej szukać w zakładce: Odbiorcy.

O nas

Organizacja idealnego przyjęcia weselnego czy bankietu, to ogromne wyzwanie. Z naszym poradnikiem, dowiesz się jak wybrać idealną salę weselną, jak przygotować od A  do Z gustowny bankiet oraz jak w tym wszystkim nie stracić głowy!

Warto zobaczyć